"Azért vannak a jó barátok..."

2016.09.16 19:39

A már megszokot időpontban, szeptember első hétvégéjén rendezték településünkön a Nemzetközi Nemzetiségi Fesztivált. Vendégeink a külföldi testvértelepülések delegált tagjai és fiataljai voltak. Lengelországból Kryzanowice, a Pártiumból Krasznabéltek, a felvidéki Medzev és a németországi Unterbalbach meghívott vendégeivel ünnepeltünk együtt a háromnapos rendezvényen.

Az idei alkalom különlegessége, hogy az német Unterbalbach-hal kötöt partneri viszony 20 évvel ezelőtt köttetett. Ez volt az apropója a júniusi látogatásunknak, mikor is németországi barátaink hívtak meg minket, hogy  együtt ünnepeljünk.

Ezúttal pedig mi láttuk vendégül őket itthon, Rátkán. A több, mint ötven fős delegáció keretein belül érkeztek hozzánk azok az unterbalbachi fiatalok, akikkel már egy jó ideje személyes jó barátságot ápolunk. Három nagyszerű napot tölthettünk együtt.

Csütörtök délutáni megérkezésük után a Mezősi Vendégházban fogadtuk őket. Egy jó hangulatú esti grill party után másnap kirándulni hívtuk őket a Zemplén hegységbe. A sátoraljaújhelyi élménypark és a füzérradványi kastélyparkban eltöltött kellemes délelőtt után Telkibányán egy közös ebéddel tartottunk egy kis pihenőt. Estére itthon voltunk és a protokoll műsor után egy közös vacsora zárta a napot.

Szombaton a Nemzetiségi Fesztivál volt a program, este pedig egy fergeteges hangulatú utcabálon táncoltattuk meg őket. De úgy rendesen. Ahogy kell.

A vasárnap reggyeli szent mise után a búcsú érzékeny percei indították őket útnak.

De beszéljenek helyettünk a képek!